Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Monday, November 09, 2009

Dag 3, Triffis & Anna Dogonadze (!!!)

Heey allemaal!
Nou nou.. dat was wel echt een hoogtepunt. Vanmorgen hebben we dus getraind met Anna Dogonadze..
Om tien uur vanmorgen begon de training. Anna was er nog niet, maar dat kwam omdat het erg druk was op de weg. Ze kwam speciaal voor ons uit Koblenz, waar ze tegenwoordig woont. Een uur rijden heen, en een uur rijden terug alleen maar speciaal voor ons. En dat doet een Olympisch Kampioen hè, dat betekent toch wel een echte liefde voor de sport!
We begonnen de training zoals altijd met wat krachttraining. Vervolgens heb ik de kids aan het werk gezet met wat techniek oefeningen waarop Anna natuurlijk commentaar en opmerkingen gaf. Ik vertaalde het dan. Anna lette vooral heel erg op de armen die in de mat goed recht moeten zijn, en het vroeg uitstrekken. Anna zou als trainster volgens mij redelijk streng zijn, maar ze had ook wel degelijk zeer positieve bewoordingen voor de verrichtingen van de Triffis springsters. Zo had Kirsten krachtige beentjes voor iemand van 12, kon Nadia heel goed in de mat staan en Daniëlle sprong volgens Anna zeer elegant.
Daarna gingen we met zijn allen stukjes keuze doen. Voor een ochtend ging dat echt prima, maar dat begrijp ik wel... de Olympiameisterin staat naar je te kijken. Dan spring je wel.. haha.
Na de training hadden we nog even de tijd om Anna de vragen te stellen die we gister hadden opgesteld. Zeer openhartig heeft Anna ons zeer uitgebreid antwoord gegeven op onze vragen, en ik zag het heel duidelijk aan de meiden.. ze waren zeer onder de indruk. Anna is nu 37 jaar, en wil over 3 jaar weer aan de Spelen meedoen! Ze maakte een grapje dat ze ook in 2016 nog wel mee wil doen.. en volgens mij zei ze het als grapje, maar meende ze het ook nog! Over motivatie gesproken!!
Goed, het "interviewtje" ging als volgt.. Ik had op mijn iPhone alle vragen vertaald naar het Duits en dat mochten de springers om en om allemaal voorlezen zodat iedereen Anna op zijn minst een vraag ging stellen..
Een uitgebreider verslagje komt nog in ons clubblad te staan, maar hieronder een paar hoogtepuntjes!
  1. Hoe oud was je toen je begon?

    "Ik was negen toen ik begon, maar daarvoor had ik al 3 jaar geturnd"

  2. Was je gelijk vanaf het begin af aan al goed in trampolinespringen? Of was je een laatbloeier?
    Nou, ik kon het al vanaf het begin eigenlijk. Iedereen zei al dat ik talent had, en ik was eigenlijk ook nooit bang voor nieuwe sprongen. Nou ja, ik was wel bang, maar ik deed het dan maar alsnog en liet niet merken dat ik bang was.
    Sven: "Iedereen is toch wel eens bang? Het gaat er toch om hoe je met je angst omgaat". Anna: "Ja genau! (Precies).

  3. Heb je nog tips voor ons om net zo goed als jou te worden?
    "Altijd positief denken. Je moet beseffen, dat als je het wil, je het echt kan! Probeer verder altijd goed naar de trampoline te kijken in de lucht en goed geconcentreerd te zijn zodat je weet waar je bent."

  4. We hebben gehoord dat je weer bent begonnen met trampolinespringen? Wat is hiervoor je motivatie en wat wil je nog bereiken?
    "Ik vind het gewoon leuk, en ik wil nog een keer de Olympische Spelen halen in 2012. Ik heb momenteel wel wat rugklachten maar met veel krachttraining en stabiliteitstraining ga ik het hopelijk wel halen!"

  5. Wil je ons nog iets meegeven voor in Rusland?
    "Ja, je moet de oefening vaak in je hoofd oefenen. Probeer je te concentreren voor je de trampoline opgaat. Als je op de trampoline staat, adem je 1 keer diep uit en maak je je hoofd leeg dan ga je ervoor!"

Er waren nog negen vragen die ook allemaal leuk zijn maar daarvoor verwijs ik jullie over een tijdje naar de Upside Down. Na dit interview hebben we haar zeer hartelijk bedankt en zijn we met haar op de foto gegaan. Ook kregen de meiden een handtekening, omdat ze daar zelf om vroegen en dat begrijp ik best, want heel vaak begeef je je niet in 1 ruimte met een vrouw met zo een onwaarschijnlijke carrière en instelling ten opzichte van onze sport.




































































4 Comments:

Blogger xxx said...

Geweldiggggggggg allemaal om les te krijgen van een olympisch kampioene. Maar ehhhhh geen comeback hoor voor anna, anders maken wij weer minder kans (grapje hoor)

groetjes,

xxx

09 November, 2009 14:03

 
Anonymous Anonymous said...

Superleuk zeg:D! Ik wou dat iedereen met die naam zo goed kon springen;). Veel plezier nog!
XxX
Anna

09 November, 2009 15:49

 
Blogger Schutjes said...

Elke dag weer leuk om even te lezen wat jullie daar allemaal uitspoken! Hebben de meiden veel opgestoken van Anna? Vast wel denk ik. Morgenmiddag veel plezier met het toeristje spelen en in de morgen veel trainings spass.

Groetjes van de Schutjes

09 November, 2009 17:55

 
Anonymous Anonymous said...

O dat is echt leuk om van haar les te krijgen. Hoop dat jullie er iets van opgestoken hebben en dat ze net DE tip heeft gegeven die jullie nodig hadden!!!
Ga zo door, en Sven houd vol he die verslagen. Erg leuk...

09 November, 2009 18:54

 

Post a Comment

<< Home