Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Monday, November 09, 2009

Dag 3 part 2!

Goedenavond, daar zijn we weer!

Deze dag is iets anders gelopen dan we van te voren hadden gepland. Na de grandioze ochtendtraining, zoals jullie in de vorige post hebben gelezen, waren de meiden redelijk moe. Daarom zijn we 's middags niet gaan trainen, maar hebben we rust gehouden. Denk nu niet dat we niet fanatiek zijn, we hebben alleen de rust-middag van morgen naar vandaag gehaald. Morgen word dus nu 2 keer getraind in plaats van 1 keer. Overmorgen trainen we ook nog 2 keer, en ik denk erover om zelfs donderdagochtend nog 1 training hier te doen, alvorens we naar Alkmaar rijden. (Daar heb ik zo mijn redenen voor, namelijk, ik dacht dat zondag rustdag zou zijn omdat we reizen naar Sint-Petersburg, maar er is die dag ruimte voor vrije training kortom, dat hoeft niet perse een rustdag te zijn, enfin niet zo interessant allemaal.) Anna Dogonadze traint die dag zelf ook, zij krijgt prive training, dat houdt dus in dat onze meiden samen met Anna zouden trainen wat natuurlijk ook nog best leuk is, ' naar wij dachten'.

Goed, weer even naar de waan van vandaag. We zaten tussen de middag gezellig te lunchen, vanuit de goed verzorgde lunchpakketjes die we hier elke dag krijgen. Ik was mijn weblog aan het uploaden, en daarna gingen we de reacties lezen. Ene Theo uit Den Bosch wees op ons een stadje in de buurt, die bekend staat om zijn edelstenen-imago. (Wikipedialink: http://nl.wikipedia.org/wiki/Idar-Oberstein) Het stadje heet Idar-Oberstein. Theo zei in zijn reactie op een blog van ons dat het daar voor meiden best interessant is. Spontaan en avontuurlijk als wij zijn, zijn we in de auto gestapt en die kant op gereden. Toch nog 50 minuutjes, maar wel door een gebied met mooi uitzicht, ondanks het druilerige weer. Ik genoot er wel van, en probeerde iedereen te enthousiasmeren voor het uitzicht, maar consequent werd na mijn "Goh moet je zien wat mooi, die natuur!" de muziek weer wat harder aangezet en men ging over tot de orde van de dag. En dat was lol maken, lachen, meezingen met belachelijk slechte liedjes, en onderbroekenlol. Een lichte giechelallergie voelde ik opkomen, maar gelukkig, we kwamen net op tijd aan in Idar Oberstein. De Edelsteenmijnen die daar zijn waren gesloten, vanwege het gedeeltelijk instorten hiervan. Daarom besloten we om naar het Edelsteinmuseum te gaan. Dit was een indrukwekkend gezicht en we hebben absoluut even genoten van dit vleugje cultuur.

In het winkelstraatje achter het museum liet de middenstand zien uitermate goed in te spelen op deze " edelsteenkoorts". Zeker 6 winkeltjes waarin ze niets anders dan edelstenen kochten. Op een onbewaakt ogenblik kocht ik er ook een paar, waarover later meer.

Rond 5 uur hadden we het daar wel gezien, en zijn we weer richting huis gereden en op zoek gegaan naar een Chinees restaurant. De eerste, die ons was aangeraden, had op Maandag Ruhetag. Kortom, dicht.. En we gingen opzoek naar een ander restaurant. Geparkeerd in een parkeergarage, deze keer was de parkeergarage vrij ruim maar 's middags bij het museum was ik eerlijkgezegd bij elk hobbeltje zenuwachtig of ik het plafond niet zou raken met die bus. Hij is er krasvrij uitgekomen ons huurbusje, chapeau voor de chauffeur uiteraard. (ik zei de gek).

Toen we eenmaal een Chinees restaurant vonden, hebben we eten besteld en daarna hadden we even tijd voor een klein momentje van bezinning. We hadden het even over wat we allemaal hadden opgestoken van Anna, en vooral haar positiviteit, intrinsieke motivatie en het feit dat ze ooit al haar sprongen kwijt was geweest en weer opnieuw was begonnen vielen op. Daarna nam ik het woord, en gaf ik aan iedereen een edelsteentje waarvan ik dacht dat ze om wat voor reden dan ook bij ze pasten. Hieronder zie je op een paar foto's een uitlegje staan, misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel. Voor degenen die mij kennen... die weten dat ik totaal niet bijgelovig ben, maar toch, ik vond dit wel een goed idee en zei.. Jullie weten dat Chinezen heel erg bijgelovig zijn, en daarom wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om deze stenen in te wijden zodat ze in Rusland straks geluk brengen. We legden ze naast elkaar neer, hielden elkaars handen vast en straalden de stenen 1 voor 1 in met positieve gedachtes. Nee, Sven word niet Zen, Ying-yang, Boeddhist of anderzinds zweverig, maar toch, dit gaat natuurlijk perfect werken.

Nadat we lekker hebben gegeten is iedereen snel naar haar kamer gegaan en ligt iedereen vroeg op bed. Want ik geloof dat men nogal vermoeid is. Snap jij het, snap ik het?

Tot morgen allemaal! Sven.


Sven doet net alsof 'ie weet waar ' ie over praat.


Deze steen is voor een positieve levensinstelling, en tegen vetzucht, haha.


Deze steen werkt uitstekend om de vrouwelijke hormoonhuishouding op orde te krijgen, hahaha.


Bling bling


Deze foto heb ik vanmorgen nog gemaakt, Denise aan het springen en Anna kijkt.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

09 November, 2009 21:37

 
Blogger Unknown said...

Hallo allemaal,
Leuk om te lezen dat jullie mijn tip gebruikt hebben: ik hoop dat iedereen het de moeite waard vond. Jammer dat de edelsteenmijn gesloten was, want ik had de foto's wel eens willen zien met die lelijke gele helmen die verplicht waren :-)
Maar nu jullie die stenen van Sven hebben gekregen zijn de Chinese deelnemers alvast 1 punt minder in het voordeel in Rusland, haha.
Veel plezier nog en succes in Sint Petersburg. Volgende week als jullie er zijn sneeuw volgens de weersvoorspelling.
Ik heb een Nederlandse collega die Russisch spreekt, dus als er nog iets vertaald moet worden (beter dan met Google Vertaling) ....
Groeten,
Theo Deckers

09 November, 2009 22:51

 
Anonymous Anonymous said...

O, Sven was het weer zo ver????
Wat toch vervelend en als dan ook nog zo'n giebel je wakker moet maken!!! Maar goed ze stonden nu wel lekker droog en warm, dat scheelt.... Ik denk toch niet dat die eerste steen is voor de gene die ik denk he???!!!
Succes vandaag maar weer met de twee trainingen, weer even iets anders als culturele uitstapjes. Zullen ze op school wel weten te waarderen!!!

10 November, 2009 08:53

 

Post a Comment

<< Home