Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Saturday, November 10, 2007

IAGC Canada Part 8

Hoi hoi,

Vandaag alweer de tweede wedstrijddag. Vandaag waren er namens Triffis twee deelneemsters, te weten Danique en Denise. Om 8 uur vanmorgen gingen Danique en Denise al vrij trainen in de wedstrijdhal. De spanning was zichtbaar af te lezen van de jonge gezichtjes. Toch waren de dames goed geluimd aan de ontbijttafel. Kort na het ontbijt vertrokken alle deelnemers van vandaag met de taxi naar de sporthal. De vrije training ging eigenlijk best wel goed. Eerlijkgezegd leek het bij Denise een beetje alsof de juiste (elektrische) spanning aanwezig was, maar de juiste wereldstekker nog in Heerhugowaard op het nachtkastje lag. Kortom, ze kon de spanning niet gelijk omzetten in de juiste vorm van energie. Het inspringen was ondanks dat heel redelijk. Het one-touch (nog 1 keer dertig seconden inspringen op de wedstrijdtrampoline vlak voor je aan de beurt bent) ging bij Denise prima. Maar oh oh oh, wat was ze zenuwachtig.. Denise hield haar zenuwen knap in bedwang en sprong haar oefening uit, en nog goed ook! Ze eindigde op haar eerste jeugd-wk toch echt minimaal naar tevredenheid op de 36e plaats. Knap gedaan Denise!

Toen Denise net klaar was, mocht Danique in gaan springen, in de inspringhal. Danique straalde echt uit dat ze er klaar voor was. Pakje stond waanzinnig, sprong mooi strak en sprong bij het inspringen ook echt een hele mooie keuze. Nou, dan ben je er wel klaar voor. Met de blik op "full auto focus" liep ze de opmars. Niet gestruikeld :p dus een goed begin ;) De one-touch ging ook naar wens, eigenlijk precies zoals we wilden dat het zou gaan. Maar tijdens de wedstrijd ging Danique jammergenoeg met sprong 3 iets te veel naar haar rechterkant hangen, waardoor ze net met haar linkerbeen (ze draaide een halve draai, voor de criticasters onder u) de mat raakte. Helaas helaas, echt erg jammer. Danique, meis, je hebt er hard genoeg voor gewerkt. Volgende keer is het jouw dag.

Daarna ben ik met de meiden van morgen, Danielle, Pascal, Nadia en Romin gaan trainen in de trainingshal. Ging niet al te best. Viel mij een beetje tegen eigenlijk. Op dit moment kunt u mijn stemming wel een beetje raden. Ik ben niet zo snel lichtelijk chagerijnig maar dit keer was het zo ver. Ik dwong mezelf om vooral een beetje positief te blijven.

Na die training, had ik geen tijd meer om te eten. Lichtelijk uitgehongerd en minstens even geirriteerd trok ik een sprintje naar Danique en Denise, vanaf nu te noemen DUBBEL D. (Of dubbel E eigenlijk, dat staat dan voor Erwt.) Zij mochten gaan inspringen voor hun synchroonwedstrijd. Het inspringen ging niet helemaal gelijk, wat weer tot extra spanning leidde. Bij deze censureer ik even mijn commentaar, omdat ik anders zulke lettercombinaties krijg &#^#%#@. Op de wedstrijd begonnen ze zo idioot mooi gelijk, ik schrok ervan. Dubbel D waarschijnlijk zelf ook een beetje, want zo gelijk als de eerste 5 waren, zo ongelijk waren de laatste 5. En op een WK kom je er daar niet mee natuurlijk. Verder ben ik wel heel blij en tevreden dat de oefening is uitgesprongen. Wedstrijdmentaliteit is aanwezig.

Daarna ging ik met Pascal, Nadia en Romin nog even trainen, om een iets beter gevoel aan de training over te houden, zodat ze wat meer ontspannen zouden zijn ten opzichte van de wedstrijd van morgen. Jaja, want het gaat maar door, morgen de 15/16 jarige meiden. Deze training ging gelukkig 10x beter. Dit geeft goede moed voor morgen.

We zijn vroeg naar huis gegaan, hebben niet de finales gekeken, omdat iedereen er wel een beetje doorheen zat, en er (helaas) geen Nederlandse deelnemers aan de finale waren vandaag.
Morgen zal ik iets minder tijd hebben om te bloggen, omdat we na de wedstrijden ook nog een leuk banket hebben hier, alwaar ik alle meiden die ook maar 1 keer lichtelijk brutaal hebben gedaan tegen mij deze week, compleet voor schut ga zetten met mijn jaren '90 dancemoves. (The robot, Moonwalk, en ja ik kan zelfs nog verder terug... de Electric Boogie).

Tot ziens maar weer, dank voor de steunbetuigingen, en de aanmoedigmailtjes over doorgaan met deze blogdienst. ;)

Groetjes, Sven.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home