Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Monday, November 16, 2009

Derde bericht from Russia

Hallootjes,

Nou, we hebben weer van allllles gezien. Na de ochtendtraining zijn we dus direct naar het centrum gegaan met de metro (zie foto's hieronder) en vervolgens zijn we over de Nevskiy Prospekt (één van de grootste straten hier in Sint P.) naar een boottour gelopen. Oversteken is hier levensgevaarlijk, maar we hebben het allemaal overleefd. Nee hoor, uiteraard zeer voorzichtig gedaan. We hebben het zomerpaleis van Peter de 1e gezien, de Hermitage, en we hebben ook het ford van Sint Peter gezien. Koud, koud, en nog eens koud. Maar met onze jassen en muts (wat ik vooraf toch vrij overbodig vond) hadden we het super voor elkaar. Je kon ook naar binnen in de kajuit, maar de meesten kozen ervoor om buiten te blijven (zie wederom onderstaande foto's!). De meiden waren echter nog het meest onder de indruk van een ietwat latent homofiele jongen, die ondanks zijn volgens de meiden aanstaande 'uit-de-kast-komst' vrij schaamteloos een van de meiden van de Nederlandse delegatie begon te versieren. Toen hij een reep chocolade aanbood aan zijn 'object of desire' was uiteraard de hilarische stemming de eerstvolgende 20 minuten niet meer weg te krijgen.

Snel terug met de metro, weer wandelend door het Pobedy-park en vervolgens weer getraind. Deze training ging wat minder, ik was niet tevreden. Tegelijkertijd maak ik me geen enkele zorgen. Het kan een keer gebeuren, en ik weet eigenlijk wel zeker dat het morgen gewoon weer goed gaat. Maar daarvan hou ik natuurlijk wederom iedereen op de hoogte!

Voor nu moet ik toch maar even stoppen, ik ga even een plekje zoeken waar ik dit online kan plaatsen, omdat er niet in het hele hotel wifi-bereik is. Ik hoop dat jullie dit stukje weer leuk en/of interessant hebben gevonden, en tot snel! Sven.


Met z'n allen op de boot, de kleedjes zijn uiteraard om onze benen warm te houden


En de rest van de springers


Kirsten en Denise op de trap naar beneden in de metro. (Ik gok dat het ongeveer 30 meter onder de grond is..) De tas op de buik, want zakkenrollers zijn niet schaars in Rusland


Een willekeurig leuk gebouw in St. P. waar ik verder volstrekt geen informatie over heb


Met z'n allen tegen elkaar. Al die enge russen. Tassen in het midden. Haha

4 Comments:

Blogger xxx said...

deze foto's zijn fantastisch mooi, wat een pracig gebouw!! Was koud zo te zien ennehh grote Kirsten was
echt de kap(p)itein aan boord, erg leuk om te zien, dit allemaal!!

Blijf nog even wakker voor je verslag :) ben je niet zo alleen aan het zwoegen sven.

groetjes, xxx

16 November, 2009 22:18

 
Blogger xxx said...

en weer erg leuk geschreven!!Ben nu wel benieuwd wie zijn object was :). Dat de training wat minder ging is jammer, maar jah wat een indrukken om allemaal te verwerken. Geen zorgen voor de dag van morgen (pffff, moet je horen wie dat zegt).

Tot morgen,
xxx

16 November, 2009 22:23

 
Blogger Unknown said...

Hardstikke leuk om jullie belevenissen te lezen in Sint Petersburg. Zo te lezen komen de warme jassen prima van pas en met de oranje mutsen is Holland natuurlijk opvallend aanwezig in het Petersburgse straatbeeld. Alleen, op een of andere manier doen ze me aan Southpark denken ;-)
Veel succes nog met de trainingen en als jullie Suzanne v.d. Ven van Flik-Flak tegenkomen dan doe ze maar de groeten van de vader van Savannah.
Ik las in de chatbox dat ze morgen een webcam hopen te hebben die wat vaker ververst dan 1 keer per 20 seconden, dus ik ben benieuwd.
Alleen willen ze tumbling en dubbel-mini ook in beeld brengen met dezelfde camera, dus ik hoop dat er dan nog wat onderscheiden valt in die grote hal.
Groeten,
Theo

16 November, 2009 22:43

 
Anonymous Mariann said...

Hallo Allemaal,

Geweldige foto's, hele leuke verhalen!
wij wensen aan iedereen heel veel SUCCES, en plezier in Rusland!

Groetjes,

Fam. Lóczi

16 November, 2009 23:36

 

Post a Comment

<< Home