Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Sunday, November 15, 2009

Eerste post uit Rusland!

Hey allemaal,

Nou, het reisdagje zit erop. Midden in de nacht opgehaald en zeer beroerd geslapen, althans geprobeerd... in het taxibusje richting Düsseldorf. De meiden leken zeer opgetogen en zeer veel zin te hebben in het avontuur wat hen te wachten staat, aangezien ze me nogal uit m'n slaap hielden met hun vrolijkheid. Gelukkig maar hoor, beter dan dat ze allemaal chagerijnig zijn natuurlijk!

Ik zal beginnen met vertellen hoe het vandaag allemaal is gelopen. We zijn vanmorgen vroeg dus aangekomen op Düsseldorf Airport en we zijn met Air Berlin naar Sint Petersburg gevlogen. Zonder vertraging, dat ging allemaal perfect. Toen we aankwamen ontbrak er van 1 iemand een koffer, dat is aangemeld en als het goed is komt die alsnog morgen of overmorgen aan. We zijn toen met de bus naar ons hotel gebracht. Daar duurden het ongeveer 1,5 uur voordat duidelijk was in welke kamer we slapen. De hele horde Amerikanen was net voor ons in de rij aangesloten, en dat zijn al gauw zo'n 200 man. Tel daarbij op de taalproblemen et voila, 1,5 uur wachttijd is geboren. Daarna zijn we toch nog even gaan trainen. We hebben elke zaal (Trainingszaal en Warmingupzaal zijn feitelijk dezelfde hal, maar aan de andere kant) even uitgeprobeerd en gelukkig ging het van alle hallen tezamen het beste in de Wedstrijdhal. En zo hoort het ook. Iedereen heeft daar lekker getraind, en dat voor zo'n ongelofelijk vermoeiende dag.. Nee, ik was zeer tevreden.

Daarna hebben we gegeten, best smakelijk. Het schijnt alleen wel zo te zijn dat we de komende week hetzelfde menu hebben voor alle lunches en alle diners. Dat is ietsje minder, maar we redden het wel. Uiteraard!

De kids zijn naar bed gestuurd en de trainers en chaperonne en delegatieleider en juryleden hadden even een kort overleg over de komende dagen. Morgen staan, behalve 2 trainingen, ook wat andere dingen op de planning. 's Ochtends gaan we na het ontbijt even een rondje lopen hier, en na de eerste training van de dag gaan we direct lunchen. Vervolgens gaan we met de metro naar een boottour door Sint Petersburg, lekker het toeristje uithangen dus! Morgen is echter de enige dat hier enigszins ruimte voor is, dus we hebben besloten om dat dan maar gelijk te doen.

En nu zit ik, na een zeer lange dag na een korte nacht, hier uit puur plichtsbesef voor mijn trouwe publiek in Holland een weblog te typen. In de lobby van het hotel, iedereen slaapt al. Internet op de kamer werkt niet. Voor 200 roebel heb ik een pincode van het draadloze netwerk hier gekocht en nu kan ik 24 uur lang toegang krijgen tot het Russische Wijde Web. Tot nu toe is het uploaden van foto's nog niet helemaal gelukt. Dit ga ik nog voor elkaar proberen te krijgen, hopelijk is er morgen bij de volgende post wat meer visueel plezier aan deze weblog te beleven.

Ik vertel jullie morgen meer, voor nu was dit het even.

De vriendelijkste groetjes van Sven!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Okay, mooi dat de reis goed is verlopen en ik kan me voorstellen dat jullie heel moe zijn nu. Welterusten dus maar, en voor morgen: zet hem op in de voorbereiding, en geniet ook van de boottour! (zijn de sloten/kanalen nog niet dichtgevroren?)

16 November, 2009 00:00

 
Anonymous Anonymous said...

Nou blij om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn. Uiteraard ging ik er van uit maar ik had dus niets gehoord!! Wat vervelend van die koffer! Maar dat komt wel weer goed. Ik zit nu even op mijn werk en stuur deze mail. SMS kost 49 cent dus dat valt wel mee. Dus????? Ik denk dat degene wel weet wie ik bedoel!!! Heel veel succes vandaag en geniet van de rondtour/vaart in Sint Petersburg. Onthoud het goed want wie weet hebben wij er ook iets aan.
Succes voor allemaal

16 November, 2009 08:40

 
Blogger xxx said...

Hoi, wat leuk dat de bootreis mooi was! In de metro super druk, ja sommigen van jullie hebben daar nog nooit in gezeten (die komen van het platteland :)) Maar bedankt dat ze hebben kunnen genieten van een beetje leningrad.

groetjes, xxx

p.s. bedankt voor je updates

16 November, 2009 16:16

 

Post a Comment

<< Home