Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Wednesday, August 11, 2010

Weblog part 2; de eerste trainingsdag

Vanmorgen om 9 uur plaatselijke tijd gingen denise en ik ontbijten. Ik had gehoord dat je ook lopend makkelijk bij het ontbijt zou kunnen komen. Laat ik kort van stof zijn en zeggen dat we na een (eufemistisch) acclimatisatie wandeling van 45 minuten eindelijk aan het ontbijt zaten. Het zweet gutste inmiddels van mijn voorhoofd dus alles had een lekker zout bijsmaakje.

Na het ontbijt liepen we naar de shuttle sérvice voor bussen. De eerste keer was het allemaal een beetje zoeken en de organisatie mbt het vervoer was niet bepaald punktlich. Toen we in de trainingshal aankwamen zag het er prima uit. De trainingshal is ingedeeld op een standaard manier bij grote wedstrijden. Vier trampolines, uiteraard allemaal spiksplinternieuw. Denise heeft lekker getraind op techniek voor een uurtje, en toen hebben we genoten van het enorme noodweer vandaag. Wij stonden overdekt, maar ongelofelijk, wat ging het tekeer. Een local wist me te vertellen dat dit eigenlijk nooit zo erg is, maar dit jaar wel. Binnen tien minuten regen stonden al meerdere auto's tot aan de bumpers in het water. De trainingen voor hockey en voetbal werden afgelast. De fikse regenbui ging namelijk gepaard met evenfiks onweer. Vervolgens hebben Denise en ik even bij een turntraining gekeken en toen zijn we weer gaan trainen. Op het moment dat ik dit type zitten we in de bus terug naar het Olympisch dorp, en gaan we zometeen avond eten. Ik zal dan deze blog online gaan zetten, en vanavond kan ik er misschien nog wel wat foto's invoegen.

That's it for now folks! Tot snel bij de volgende blog.
Ps ik hoorde dat prins Willem Alexander a.s. Vrijdag hier heen komt. Als ik de kans krijg om hem te spreken, wat moet ik dan absoluut zeggen? Graag uw reacties!!
(graag boven het niveau, goh, is maxima naast de verticale, ook goed in de horizontale tango?)

3 Comments:

Anonymous De Schutjes said...

Wij verzinnen dat soort opmerkingen niet hoor, dat doe jij dus! Ha Ha.
Misschien kan je vragen of hij er zorg voor kan dragen dat er meer geld wordt vrijgemaakt voor de ontwikkeling van topsport, misschien heeft hij een superidee hoe sporters/trainers een beter budget kunnen bemachtigen! You never know...... hoe een koe een haas vangt maar dat laatste zal ik maar niet aan hem vragen...
Hoe is de accomodatie waar jullie slapen en slapen daar alle sporters van dezelfde disipline een beetje bij elkaar in de buurt of zijn de blokken ingedeeld in landen? Ben benieuwd of de opening etc. een beetje wordt uitgezonden hier door de NOS, zou wel leuk zijn. Have fun!

Groetjes Irene en de rest

11 August, 2010 14:37

 
Anonymous Anonymous said...

houden we het een beetje netjes JA?!
ik hoop dat het waterniveau niet boven bumperniveau stijgt want dan valt alles ook figuurlijk in het water, in ieder geval voor de buitensporten! Ik las dat de openingsceremonie zich afspeelt rond een centraal plein dat voor de gelegenheid onder water wordt gezet? scheelt een aantal m3! En wat ik heel fijn vond om te lezen: dat de Singaporezen (heet het zo?) de dames en meisjes voor laat gaan (zie je blog over wachtrij voor de bussen).....je mag aan WA vragen of hij dat in Nederland ook als wetsvoorstel wil laten indienen...

Alice

11 August, 2010 14:38

 
Anonymous Anonymous said...

Miss kun je de drie A's van Prins WA een keer uitnodigen voor een lesje? Wie weet hebben ze wel talent:D!
Ik heb zelfs mijn laptop meegenomen naar het verre hotel hier om jullie te kunnen volgen;) Dus zet hem op! Volgens mij is het bijna bedtijd, dus slaap lekker!
Groetjes,
Anna

11 August, 2010 15:59

 

Post a Comment

<< Home