Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Friday, November 20, 2009

Verslag derde wedstrijddag!!

Hoi allemaal,

Alles goed daar in het Hollandse? Hier gaat het goed. Vandaag had Denise wedstrijd. Ze sprong een ietwat voorzichtige oefening, maar verder echt prima. Geen kromme benen, slechts 2 of 3 keer uit het vak geland en het zag er vrij rustig uit. Er werd een stuk strenger dan gisteren gejureerd, en dat resulteerde in een score van 31.40, met een moeilijkheid van 10,1. Iets verder op de dag werd er mijns inziens helaas ietsje hoger gejureerd en er kwamen nog best veel springsters net met 0,1 en 0,2 puntjes boven Denise. Balen natuurlijk, want voor de klassering is dat zonde. Toch ben ik, en Denise uiteindelijk ook zeer tevreden. We moeten het zo zien dat haar 32e plaats in een ZEER sterk deelnemersveld (echt, heel veel potentiƫle wereldtoppers) een goede opsteker is naar meer. Vergeleken met twee jaar is Denise alweer zo ontzettend veel beter geworden, ik hoop dat we dat de aankomende 2 jaar weer voor elkaar krijgen.

Verder namens Nederland sprongen vandaag Didi Hendriks, Romee Pol en Steffie Boer (laatste twee sprongen synchroon). Didi kon helaas haar oefening niet afmaken, wat natuurlijk voor haarzelf zeer teleurstellend was. Toch was er ook nog meer goed nieuws, aangezien Romee en Steffie zich met een zeer goede synchroon uitgevoerde oefening na de voorronde op de 3e plek wisten te kwalificeren voor de finale! In die finale werd het allemaal nog ietsje mooier. Met een score van 42.90, wat voor een groot deel uit een zeer hoog synchroniteitscijfer (9.7) bestond, legden zij beslag op het zilver. Een grote proficiat vanaf hier, en uiteraard heb ik ze in het echt ook gefeliciteerd!

Na de wedstrijden waren er nog wat trainingen voor de springers die morgen aan de bak mogen. Met name bij Pascal Wiebering was het een zeer lekkere generale repetitie, door een aanpassing in haar oefening zag je het zelfvertrouwen bijna rondvliegen en ze sprong oefening na oefening uit zoals het morgen ook moet. Nadia ging ook lekker, was goed bezig. Daniƫlle was ondanks dat ze vrij gestresst leek, erg goed op dreef en die kan morgen wellicht nog wel eens voor een verrassing gaan zorgen. Er zijn echter bijzonder sterke springers hier aanwezig in de 17/18 klasse, die sterker is dan ooit tevoren. Er zitten serieus springsters bij die bij de senioren een realistische gooi naar de finaleplekken kunnen doen. Hier moeten we ons morgen niet door laten afleiden, maar we moeten uiteraard onze eigen wedstrijd springen. Daar gaat het om! Denise springt morgen samen met Kirsten ook nog synchroon in de klasse 15/16 jaar. Het is natuurlijk altijd lastig als je twee springsters van twee verschillende leeftijden (Kirsten is 12, Denise is 15) bij elkaar zet, maar ze hebben zich gekwalificeerd voor dit jeugd WK dus ik twijfel er niet over dat het morgen weer goed gaat. Vandaag bij de training zat Denise niet goed in haar vel en daarom ging het minder goed dan gehoopt, maar vaak zegt dat niet zoveel over de volgende dag. Kortom, het word weer afwachten en we hopen er het beste van! Ik spreek jullie morgen! Ik neem mijn laptop mee naar de sporthal, dus waarschijnlijk zal ik wat vaker de mogelijkheid hebben om updates te geven.

Sven!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nou Sven, jij bent lekker hoor....morgen meer posts. Maar wat hebben wij daar aan? Wij mogen naar Kudelstaart!! Grapje natuurlijk, hoe meer goed nieuws hoe beter! Knappe prestatie van Denise waar ze zeker tevreden mee mag zijn, en natuurlijk super dat Romee en Steffie een medaille mee naar huis mogen nemen! Ik hoop dat dit inspirerend werkt op de meiden die morgen nog in aktie komen :-)

Alice

20 November, 2009 21:25

 
Blogger xxx said...

hoi hoi,

De meiden moeten inderdaad van hun eigen kracht uit gaan! De rest heb je toch niet in de hand toch.

Met Denise en Kirsten komt het ook wel goed tenminste dat smste Kirsten mij :)

Veel succes en nog 2 nachten dan zijn ze erweer!!

xxx

20 November, 2009 21:30

 
Blogger Schutjes said...

Hello Russia, Holland speaking:
Hier lijkt het wel herfst, echt weer om achter de webcam te zitten. Daar zat ik dan op mijn vrije dag al om even over 8 uur in de ochtend naar de webcam te kijken. Ik moest les geven op school maar kon nog net de oefening van Denise zien; zoals Sven al zei een ietwat voorzichtige oefening maar waar verder weinig op was aan te merken en inderdaad het niveau is ontzettend hoog aldaar. De jongens springen MH of ze een beschuitje zitten te eten; dat wordt wat straks in de toekomst. Sneu voor Didi, hopelijk morgen met Suzanne een betere dag. Maar toen... Romee en Steffie was een genotje om te zien! De paren voor hun gingen kat na kat fout dus ik zat hier wel even zenuwachtig te zijn in mijn eentje (gezellig joh, juigen in je eentje!). Meiden ik heb jullie al gefeliciteerd via jullie eigen weblog maar ik doe het gewoon lekker nog een keertje: SUPER!!!Zoals jullie wel weten kunnen wij morgen niet naar de webcam kijken want dan moeten we de talentjes in de dop jureren in Kudelstaart maar we wensen iedereen morgen nog een topdag!!

Irene, Ton, Sanne en Lara

20 November, 2009 21:33

 
Anonymous Anonymous said...

zeer interessant, bedankt

12 December, 2009 06:10

 

Post a Comment

<< Home