Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Saturday, August 14, 2010

Weblog part 5

Hoi Allemaal,

Vandaag even een ander soort weblogje! Het is al laat en natuurlijk gaan de uren tellen, want ook de coach moet fit zijn. We hebben vandaag 1 keer getraind en daarna hebben we de opening gehad. De opening was werkelijk waar echt ge-ni-aal. Kippenvel wel 12 keer geloof ik, en ook moest ik op sommige momenten vechten tegen de tranen. Al heeft dat ook nog wel een andere reden, dat heb ik wel vaker de laatste tijd als ik iets zie wat adembenemend is. Zoals deze openingsceremonie dus. Als iemand er nog aan twijfelde of de Jeux Olympique de la Jeunesse (en francais biensur) serieus werden genomen, dan is die twijfel nu weg; heel serieus!
Kosten noch moeite zijn gespaard. Op de tribune zaten 6000 mensen en dat was uiteraard een grote logistieke operatie. We werden als een horde koeien, maar dan exclusief stroomstokken, naar de bussen gedirigeerd en vervolgens netjes naar de plek op de tribune gebracht. We zaten mooi vooraan en alleen al de omgeving was adembenemend. In de verte zag je de Marina Bay en de prachtige skyline van Singapore, die volledig meedeed met het openingsceremonie spektakel. Lichtshows vanaf de wolkenkrabbers en ook vuurwerk was daar te zien. Met vuurwerk hebben ze echt niet zuinig gedaan, maargoed, het wordt hier ook om de hoek gemaakt natuurlijk.. De show was van top tot teen verzorgd, honderden mensen waren soms tegelijk op het podium in prachtige kostuums. Uiteindelijk waren we getuige van de eerste keer dat de Jeugd Olympische vlam brandde, wat natuurlijk echt kippenvel geeft. Normaalgesproken krijg je dat gevoel ook bij de woorden: "I declare the Games open." Maar dit keer was die eer aan de Singapoorse president, en laten we zeggen.. die sprak het uit met het dramagevoel van een geflopte acteur en met de lichaamstaal van Fidel Castro anno 2010. Dan weet je het wel ongeveer. Verder was de show nogmaals echt waanzinnig, en ik denk dat ik namens alle Nederlanders spreek als ik zeg dat we trots zijn dat we er deel van uit hebben gemaakt en gaan maken de komende 12 dagen.

Ik zou graag wat foto's plaatsen, maar helaas is mijn cardreader stuk! Dus ik zal dit morgen proberen te fixen, als we tijd hebben, we gaan immers gewoon 2x trainen uiteraard! Dan houden jullie de foto's dus nog te goed!

Groetjes Sven!

(PS ik had eigenlijk een veel leukere blog geschreven, maar tot overmaat van ramp, naast het falen van mijn cardreader wiste ik ook per ongeluk wat ik had geschreven, en daarom is deze blog mijns inziens niet wat het had kunnen zijn! Als de boodschap maar overkomt dat we een enorm gave openingsceremonie hebben meegemaakt die ik nooit meer zal vergeten).

3 Comments:

Anonymous De Schutjes said...

Hai Sven en Denise,

Wauw, wat een spektakel in Singapore. Zelfs ik had kippevel bij het aftelmoment en toen het prachtige vuurwerk, laat staan als je daar bijhoort; dan denk je toch wel heel vaak: dat ik dit mag meemaken! Niet verwacht dat het net als de gewone spelen zo mooi zou worden geopend: inderdaad de YOG doet niet onder voor de OS! En daar zitten jullie maar mooi! Ik kan me heel goed voorstellen dat er dan meerdere tranenwegslikmomenten zijn. Morgen weer veel succes met trainen en ik hoop dat je dan weer foto's kan plaatsen.

Tot morgen dan maar weer!

Ton, Irene, Sanne en Lara

14 August, 2010 20:21

 
Anonymous Anonymous said...

Sven, ik denk dat ik wel een par mometen kan noemen.....de grote trommels, de mega-groep traditioneel geklede zangers, het hijsen van de vlag met gezang en vuurwerk, wat zullen jullie genoten hebben, en het zal niemand zijn ontgaan dat het nu toch echt is begonnen! Heel veel succes voor alle Nederlandse sporters, we gaan heel hard duimen (en op 20 augustus natuurlijk het allerhardst!

15 August, 2010 00:01

 
Blogger hoihoidoei said...

heey sven en denice,

wij vinden het heel leuk om jullie zo te kunnen volgen.
wij willen jullie nog even heel veel plezier en natuurlijk succes wensen voor vrijdag.

groetjes melissa en aleida schuur !

15 August, 2010 16:22

 

Post a Comment

<< Home