Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Sunday, November 11, 2007

IAGC Canada Part 9, the Final Chapter

Hooggeacht publiek, Ave!

Het is nu tien over 9 's ochtends op zondag 11 November. Omdat de bus om half tien al vertrekt heb ik niet veel tijd om te bloggen. Daarom begin ik zonder verdere omhaal aan het onderstaande verhaal. Lezer, geef u over aan de verpozen die deze blog u pleegt te bieden.

Gisteren om 7 uur al vrije training.. Nadia en Pascal gingen met Kirsten en Tara mee, ikzelf kwam iets later naar de sporthal. Van Triffis waren vandaag Nadia, Pascal en Danielle aan de beurt. Toen ik rond half 8 de zaal binnenkwam, waren Nadia en Pascal al lekker bezig en ging de training best wel goed. Om 08:50 moest Danielle gaan inspringen, en we waren nog een beetje aan het discussieren over welke oefening het zou moeten worden. Het inspringen ging lekker, dus toch maar voor de moeilijkere variant gekozen. Uiteindelijk heeft dit heel goed uitgepakt, want Danielle is met een prachtige oefening 27e geworden in een sterk veld van 65 deelneemsters van all over the world. Gefeliciteerd ;) Pascal was in de 5e groep pas aan de beurt, en sprong ook erg goed! De hele week was de training een beetje onstabiel, maar op het moment supreme stond Pascal er helemaal. 30e, ook een zeer aansprekend resultaat. We weten exact waar we op moeten gaan trainen, en zullen daar helemaal voor gaan, zodat de volgende keer op deze wedstrijd ze nog hoger kunnen eindigen.

's Middags sprongen Nadia en Pascal synchroon, en dat ging bij het inspringen al zo ontzettend goed. Ik maakte me er ook echt niet zoveel zorgen over. Terecht, zo bleek, want de wedstrijdoefening liep hartstikke lekker! In een sterk veld van 28 deelnemende paren waren ze uiteindelijk goed voor de 11e plek. Proficiat dames, ik ben trots op jullie.

Ik ben over het algemeen zeer te spreken over hoe er gesprongen en met de druk is omgegaan. De springers hebben er veel van geleerd hier, maar ik zelf ook. Ik ben erg blij dat we naar Canada zijn gekomen. Al zie ik nu wel een beetje op tegen de terugreis, die begint over een kwartiertje inmiddels. Ik ga jullie nu verlaten, dit was echt even mijn laatste blog vanuit Canada. Hoop dat jullie er van genoten hebben. Met vriendelijke groetjes, vanuit Quebec City.

Sven.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home