Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Tuesday, November 17, 2009

Dinsdag 17 November, stilte voor de storm.

Nog één dag.

Het hele jaar is hard gewerkt. Clubs met goede jeugdspringers over de hele wereld hebben dit jaar maar één doel voor ogen gehad, en dat is dit officieuze jeugd WK wat morgen van start gaat. Van kleine zaaltjes in Kazachstan, Azerbeijan en Mexico tot aan de zalen met prachtige mogelijkheden in Amerika, Groot Brittannië en toch ook wel Nederland. Iedereen had eigenlijk maar één doel voor ogen, en dat is om hier in Rusland deze week goed te presteren.

Morgen gaan we daadwerkelijk van start, dan is het zover. Voor de springers, en de trainers uiteraard, een belangrijk moment. Klopte de voorbereiding? Is iedereen er klaar voor? Hoe staan de koppies erbij, zijn ze te ontspannen of te gespannen en zo ja, kan ik daar dan nog iets aan doen als trainer? Dit soort zaken spelen dan door mijn hoofd. Het is natuurlijk wel stressvol maar voor de springers natuurlijk veel meer. Toch vind ik dat ze hier vrij goed mee om gaan. Zoals ik gisteravond al liet weten was ik gisteravond niet al te enthousiast over de training! Daarom vond ik het belangrijk hoe het vanmorgen zou gaan. En ja hoor.. men was weer wakker. Het ging eigenlijk hartstikke lekker. Vanmiddag nog even allemaal wat hele keuze's al hebben vanmorgen ook al een aantal mensen dat gedaan! En dan is van onze Triffis springsters Denise de enige die morgen geen wedstrijd heeft. Nadia en Pascal, Gaby en Daniëlle springen synchroon, en Kirsten springt individueel. Als het lukt om filmpjes van deze oefeningen te maken, ga ik ze morgenavond absoluut online zetten voor de thuisblijvers. Het probleem is alleen dat filmen in de zaal verboden is, maar toch gaan we het proberen.


Vanmiddag zitten we lekker in het hotel. Een aantal volwassenen van de delegatie zijn naar de Hermitage gegaan, ik heb dat ooit al eens bezocht dus van mij hoefde dat niet zo. Ik zit lekker net zoals de springers te ontspannen, en vanmiddag om 16.15 plaatselijke tijd gaan we weer richting sporthal voor de generale repetitie voor de dag van morgen, de 1e dag van de Nederlandse Storm!!

Vanavond volgt nog 1 update alvorens de wedstrijden dus echt losbarsten. Tot dan!

3 Comments:

Blogger Schutjes said...

Hai Sven en de rest,

Wat belachelijk dat er in de zaal niet gefilmd mag worden, wat is daar aan de hand wat het daglicht niet kan verdragen? Afijn, dan moeten wij maar proberen om via de webcam een blik te kunnen vangen maar ik ben bang dat dat erg lastig wordt en bovendien moeten wij hier gewoon werken en/of naar school (zielig he!) dus het had leuk geweest als we iets terug hadden kunnen kijken. Geinig om de meiden zo op de film te zien, je ziet ook dat ze het monument ontzettend interresant vonden (?!).
Ik hoop dat de training naar wens is verlopen vanmiddag en wij wensen iedereen ontzettend veeeeel succes met hun wedstrijd(en), Go for it girls!
Doe iedereen van de delegatie de groetjes van mij en iedereen alvast een good luck hug!

Irene en Ton en ook wel van de kids denk ik maar die zijn aan het trainen in onze hal.

17 November, 2009 14:48

 
Anonymous Anonymous said...

Heej!
Ik zal heel hard voor jullie duimen. En aangezien ik niet naar school hoef;), zal ik zeker via de webcam kijken. Zet hem op!
Anna

17 November, 2009 17:34

 
Blogger xxx said...

zet 'm op morgen!! doe jullie best allemaal :) Hoe het ook gaat, blijf genieten van alles.

groetjes, xxx

17 November, 2009 18:19

 

Post a Comment

<< Home