Welkom op de site van trampolinespringer Sven Mooij.

Tuesday, August 17, 2010

Weblog part 8

Weblog part 8

Oké, toegegeven. Vandaag heb ik een stuk minder te vertellen dan gister. Dat heeft er alles mee te maken met dat de wedstrijd van Denise dichterbij komt. Vanaf vandaag gaan we natuurlijk ook even drie dagen alleen maar het Olympisch Dorp, de sporthal, de fitnessruimte en de slaapkamers zien. Na de wedstrijd gaan we ongetwijfeld nog wel even het toeristje uithangen. Denise was gister een beetje moe zoals jullie konden lezen in blog nummer 7, en daarom had ik besloten om de training van vanmorgen over te slaan (we moesten ook redelijk vroeg, om tien uur, dat betekent zeven uur op met het gereis hier en de drukte bij het ontbijt). Het is niet zo dat we lui zijn, daarom hebben we vanmorgen dan ook gefitnesst. Denise heeft even een klein krachtprogrammaatje gedaan, zodat ze straks om 2 uur weer fit op de trampoline staat. Op dit moment is het half twaalf 's middags hier, de tijd waarop ze over precies 4 dagen aan de start staat voor haar belangrijkste wedstrijd tot nu toe. Op dit moment ligt Denise op haar bed uit te rusten, en had ik even tijd om mijn kamer op te ruimen (jaja, wel degelijk) en alvast een beginnetje te maken aan de blog die ik vanavond (plaatselijke tijd) online ga zetten.

Goed, het is inmiddels alweer kwart voor negen 's avonds! We hebben inmiddels getraind, en de training ging weer wat beter dan gister! Dus zo komen we er wel!! Na de training van Denise zijn we naar de Bishan Sports Hall gegaan in de hoop het laatste toestel van Tess te kunnen meepakken. Dit lukte net niet, maar Tess heeft het super goed gedaan en ze staat 5e na de voorrondes. Kortom, klasse. Ik heb nog geen reacties gehoord uit dat kamp zegmaar, maar kan me niet voorstellen dat Tess ontevreden is. Heel erg knap gedaan. Ze zal ook wel een paar toestelfinales hebben gok ik.. maar dat weet ik niet. Dat weten de thuisblijvers waarschijnlijk nog beter dan ik hier.

Daarna zijn we teruggegaan naar het Olympisch Dorp. Hier hebben we gegeten, en daarna is Denise samen met Karl naar een Athlete meet&greet gegaan met Sergey Bubka en Elena Isinbaeva, twee van de meest legendarische atleten ooit (in de atletiek op zijn minst). Zoek maar op op google als je ze niet kent! Zoektermen: "Polsstokhoogspringen, wereldrecords, bubka, isinbaeva", ofzoiets..

Na het eten ben ik samen met Marcel Kleuskens, de trainer van Karl, gaan fitnessen. Van al dat gesport hier kruipt zelfs bij de trainers het bloed waar het niet gaan kan. Aan de ene kant motiverend hier, omdat er overal trainers bezig zijn met weer in vorm komen, terwijl ik dat nog redelijk ben. Aan de andere kant demotiverend omdat er " jongetjes" van 16 zijn die letterlijk elke oefening met meer gewicht dan ik kunnen uitvoeren. Echt, je hebt een stelletje hulken hier rondlopen, onvoorstelbaar.

Nou jongens, that's it for today! Morgenochtend al om 10 uur op de trampoline staan, dus we gaan maar eens even vroeg over en sluiten vandaag! Tot morgen allemaal! Dan wordt het wel iets later, want dan heb ik een Technical Meeting van de trampolinewedstrijd hier. Ben benieuwd naar de loting etc. Dat horen we morgen allemaal.

Groetjes Sven!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jammer, geen foto's vandaag :-) Zeker super goed van Tess..en met deze punten kan het zo maar raar lopen in de finale (de nrs 1 en 2 springen er best bovenuit maar vanaf 3 zijn de verschillen in de top niet heel erg groot. Ik kan mij niet voorstellen dat ze (zeker overall) niet heel erg tevreden zal zijn! Volgens mij inderdaad ook een aantal toestelfinales. Ja, de dagen tot DE wedstrijd van Denise kunnen we op één hand tellen nu, nog een paar dagen trainen en de puntjes op de i, dan hebben jullie er alles aan gedaan en gaat het zeker goedkomen!

17 August, 2010 16:28

 
Blogger Karin Hulsenbeck said...

Wat heerlijk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Wat een ongeloofelijke ervaring! De foto's lijken zo uit een boek te komen. Prachtig.Op televisie kreeg ik al kiipenvel bij de opening en bij het zien van de foto's weer. Hoe moeten jullie je dan al niet voelen? Denise, en Sven natuurlijk ook, super veel succes en vanuit een koud Nederland zullen we jullie aanmoedigen.
Zet 'm op !!!!
Milo en Karin Hülsenbeck

18 August, 2010 11:50

 

Post a Comment

<< Home